Termeni şi condiţii

Termenii si conditiile de pe aceasta pagina stabilesc termenii legali care se aplica utilizarii de catre dumneavoastra a site-ului www.ristohome.ro si se vor aplica tuturor vanzarilor de produse de pe site.

Termenii si conditiile de pe aceasta pagina se completeaza cu restul termenilor si conditiilor de pe website dar si cu legislatia romaneasca in vigoare. Folosirea acestui site implica acceptarea tuturor termenilor si conditiilor specificati pe pagina web. Ne rezervam dreptul de a modifica termenii si conditiile fara o notificare prealabila.

1) Urmatorii termeni se interpreteaza astfel:

ristohome.ro – platforma de tip magazin online si marketplace, detinuta de SC RISTO HOME SRL, persoana juridica de nationalitate romana, cu Cod Unic de Inregistrare 47990990, nr. reg. com: J29/879/2023

FURNIZOR/VANZATOR – orice persoana juridica ce isi comercializeaza produsele prin intermediul ristohome.ro

CLIENT – poate fi orice persoane fizica care are peste 18 ani sau o persoana juridica ce isi face un cont pe ristohome.ro si plaseaza o comanda, care este confirmata ulterior de Furnizor

UTILIZATOR – orice persoana cu varsta de peste 18 ani care navigheaza pe ristohome.ro, chiar daca nu plaseaza nici o comanda

CONTRACT – orice comanda plasata echivaleaza cu un contract de vanzare cumparare, dupa ce comanda este acceptata de Furnizori

Atunci cand termenii de mai sus sunt folositi pe ristohome.ro, au semnificatia data mai sus. Puteti identifica acesti termeni definiti anterior prin faptul ca incep cu majuscule. Cand ne referim la “noi”, intelegem Risto Home.

2) Termeni generali

Risto Home este un magazin online de tip marketplace, detinut de SC RISTO HOME SRL. Pretul produselor se poate schimba fara o notificare prealabila a Utilizatorilor. Odata plasata si confirmata o comanda, pretul final al acesteia nu se mai poate modifica fata de Clientul care a plasat comanda respectiva.

Notificarea primita de catre client, imediat dupa efectuarea comenzii are rol de informare si nu reprezinta confirmarea acesteia. Aceasta notificare se poate face electronic (email) sau telefonic.

Pretul de vanzare al produselor este cel afisat pe ristohome.ro. Acesta contine toate taxele, cu exceptia taxelor de curierat. El poate fi modificat oricand, fara o notificare prealabila. Clientii vor plati mereu preturile existente pe site la momentul plasarii produselor.

3) Continutul site-ului

Informatiile prezentate pe site (text, grafica, logo-uri, pictograme de butoane, imagini, clipuri video etc) nu pot fi folosite decat in scopul informarii Utilizatorilor si Clientilor ristohome.ro. Acestea nu pot fi folosite in alte scopuri fara acordul scris al SC RISTO HOME SRL. Informatiile pot fi reproduse prin tiparire numai pentru uz personal. Acestea nu pot fi reproduse, distribuite sau transmise altei persoane sau incorporate in orice fel de document sau material.

Fotografiile realizate sau editate de Risto Home nu pot fi preluate sau utilizate in nici un scop de terte parti, fara acordul scris al SC RISTO HOME SRL.

Folosirea fara drept a acestor informatii (continut) atrage raspunderea juridica, de natura civila sau penala, dupa caz. Nu se pot extrage sau refolosi in mod sistematic parti din site sau continut, fara acordul scris al SC RISTO HOME SRL.

Descrierile produselor sunt realizate de catre Furnizori. Acestia isi asuma veridicitatea informatiilor.

Risto Home nu se face responsabil pentru posibilele diferente de culori intre cele afisate pe monitorul/ dispozitivul Clientilor/Utilizatorilor si cea a produselor.

4) Despre frauda

Va fi considerata tentativa de frauda orice incercare a unei persoane de a accesa datele personale ale unui utilizator, de a modifica continutul site-ului ristohome.ro sau de a afecta performantele server-ului pe care ruleaza site-ul.

Va fi considerata frauda orice accesare nelegitima a datelor personale ale unui utilizator, modificarea neautorizata a site-ului ristohome.ro sau afectarea performantelor server-ului pe care ruleaza site-ul.

Fraudele si tentativele de frauda vor fi pedepsite potrivit legislatiei penale in vigoare, iar partile prejudiciate pot cere in instanta repararea prejudiciilor morale sau pecuniare, dupa caz.

5) Despre comenzi si plata

Clientul poate efectua comenzi pe site, prin adaugarea produselor dorite in cosul de cumparaturi. Pentru a finaliza comanda, acesta trebuie sa completeze corect si integral datele necesare livrarii si facturarii.

Inainte de a finaliza comanda, Clientul va trebui sa aleaga o metoda de plata.

Prin plasarea comenzii, Clientul se obliga sa furnizeze toate datele necesare livrarii produselor comandate si sa efectueze plata, care este compusa din pretul total al produselor comandate si taxa de curier, in cazul in care transportul nu este oferit gratuit.

Dupa ce notificam Clientul despre livrarea comenzilor, acestea vor fi livrate de firmele de curierat la adresa mentionata in Comanda.

Plata produselor se poate efectua ramburs prin firma de curierat, prin transfer bancar (OP), prin card online (NETOPIA Mobilpay) sau prin rate (credit).

Plata se face în RON la cursul BNR +1% din ziua facturării.

Livrarea produselor din stoc se poate face în 1 – 3 zile lucrătoare. Pentru produsele care nu se află în stoc termenul de livrare se va comunica în momentul confirmării comenzii.

6) Returul

Orice Client are dreptul sa notifice in scris Risto Home ca doreste denuntarea contractului de vanzare – cumparare a produselor comandate, fara ca acest lucru sa dea nastere la penalitati si fara invocarea vreunui motiv, daca acest lucru are loc in termen de maxim 14 zile de la livrarea comenzii. Clientul va suporta taxele de curierat.

In cazul in care se doreste returnarea produselor dupa cele 14 zile, Clientul este obligat sa isi motiveze returul.

Produsele returnate trebuie sa fie trimise inapoi in ambalajul original si in starea in care au fost primite, sigilate, cu etichetele intacte si impreuna cu toate documentele care le-au insotit.

Indiferent de termen si de motiv, fiecare cerere de retur va fi analizata si in cazul in care este acceptata, Clientul va primi inapoi suma platita pe produse, fara a primi inapoi si taxele de curierat, daca e cazul. Acesta trebuie sa mentioneze contul bancar in care urmeaza sa fie returnata contravaloarea produselor returnate. Suma va fi restituita in termen de 14 zile cu exceptia cazului in care produsele returnate prezinta lipsuri, deficiente, deteriorari etc. In aceasta situatie suma ce urmeaza a fi restituita se reduce proportional, potrivit legislatiei in vigoare.

In cazul in care o comanda contine mai multe produse, Clientul poate returna doar o parte din produsele respective, situatie in care va primi inapoi contravaloarea produselor returnate.

Denuntarea contractului in mod repetat, fara o justificare reala sau obiectiva poate fi considerata abuz.

Prevederile prezentului capitol se completeaza cu dispozitiile Ordonantei de Urgenta 34/2014, in cazul achizitionarii de produse din acest site folosind tehnicile de comunicare la distanta.

7) Forta majora

Furnizorii isi rezerva dreptul de a intarzia sau anula livrari ale produselor comandate in cazul in care acestea nu pot fi onorate din motive independente de acestia, cum ar fi conditiile meteo nefavorabile, epidemiile, protestele etc.

Fiecare parte are dreptul sa notifice cealalta parte despre incetarea de plin drept a Contractului, in cazul in care in termen de 15 zile, unul dintre evenimentele de la punctul anterior nu inceteaza. In acest caz, nici una dintre parti nu ii poate pretinde celeilalte plata daunelor-interese.

8) Litigii

Orice litigiu aparut intre Clienti, Utilizatori sau Furnizori si Risto Home va fi rezolvat pe cale amiabila. In cazul in care litigiul nu se poate solutiona pe cale amiabila, acesta va fi solutionat de instantele competente.

In instanta, litigiile vor fi solutionate dupa legislatia romaneasca.